Kommunalt stöd till hjärtstartare på landsbygden

Här har vi samlat information om hur föreningar kan ansöka om kommunalt bidrag för inköp av hjärtstartare på landsbygden.

Vilka är berättigade att söka stödet?

Kommunalt bidrag till hjärtstartare kan utgå till en förening inom Linköpings kommun som är berättigad till kommunal bygdepeng.

Hur mycket pengar rör det sig om?

Stöd till hjärtstartare på landsbygden i Linköpings kommun får lämnas med ett belopp som motsvarar föreningens faktiska nettoutgifter för inköp av hjärtstartare och/eller utomhusskåp för hjärtstartare. Bidraget kan som maximalt vara 25 000 kr per förening.

Vad kan man få stöd för?

Stöd kan utgå till inköp av en hjärtstartare samt utomhusskåp för hjärtstartare.

Ansökan om stöd till hjärtstartare på landsbygden samt slutrapportering

Ansökan skickas via post eller e-post till Kommunledningsförvaltningen.

Slutrapporten skickas först efter att Linköpings kommun meddelat er bifall till er ansökan om bidrag till hjärtstartare och efter att ni genomfört insatsen.

Slutredovisning ska inkomma senast den 30 november det år bidraget avser, i annat fall går föreningen miste om bidraget. Även slutrapporteringen sickas via post eller e-post till Kommunledningsförvaltningen.

Regler och villkor

Ta del av reglerna och villkoren för stöd till hjärtstartare på landsbygden innan du ansöker:

Postadress:
Linköpings kommun