Preliminär sysselsättningsstatus per månad efter näringsgren

Antalet sysselsatta med arbetsplats i Linköping uppgick i april 2024 preliminärt till 93 970 personer. Vid samma tidpunkt uppgick antalet sysselsatta med bostad i kommunen preliminärt till 82 481 personer. Det vill säga ett positivt pendlingsnetto på 11 489 personer.

I april 2024 var 7 087 personer med arbetsplats i Linköping sysselsatta inom näringsgrenen informations- och kommunikationsföretag. Det var 147 fler än ett år tidigare. 5 316 män och 1 768 kvinnor var verksamma inom den nämnda näringsgrenen.

Då de preliminära uppgifterna bygger på en statistisk metod som skyddar uppgifter för enskilda personer blir inte alltid summan av de redovisade totalerna lika med summan av deras redovisade delar. Det går därmed exempelvis inte att summera antalet män och kvinnor för att få fram det totala antalet sysselsatta inom en näringsgren.

Observera att uppgifterna på denna sida är preliminära.

Senast uppdaterad den 28 juni 2024