Lediga jobb och jobb i framtiden
Linköpings kommun har ett stort behov av att
anställa nya medarbetare.

Lediga tjänster
Du kan hitta alla lediga tjänster på vår webbplats
linkoping.se och på arbetsförmedlingens webbplats.
Kommunens behov
Kommunen har stort behov av att rekrytera inom
flera yrkesgrupper.
Exempel på yrkesgrupper inom vården är: undersköterskor,
sjuksköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster.
Exempel på yrkesgrupper inom skolan är:
lärare, förskollärare, barnskötare och lärare i fritidshem.
Exempel på yrkesgrupper inom socialt arbete är:
socialsekreterare och specialister med spetskompetens.
Exempel på yrkesgrupper inom stadsbyggnad är: ingenjörer,
miljöingenjörer och arkitekter.
Inom flera verksamheter har kommunen behov av
administrativa resurser och chefer.