Hoppa till huvudinnehåll

Boende för äldre

Särskilda boenden finns för dig
som inte längre kan bo kvar hemma.

Trygghetsboende

Alla kommunens trygghetsboenden är träffpunkter med olika
aktiviteter.
Exempel på aktiviteter är bingo, underhållning och
utflykter.
Varje trygghetsboende har restaurang som serverar
lunch varje dag.
När du bor i ett trygghetsboende
och behöver hjälp får du hjälp av hemtjänsten.

Vårdbostad

I en vårdbostad bor du i en liten lägenhet som är ungefär 35
kvadratmeter stor.
I lägenheten finns en egen dusch och toalett.
Det finns oftast tvättmaskin.
Det finns också ett litet kök.
På boendet finns gemensamma rum för måltider och samvaro.
Det finns personal på vårdboendet hela dygnet.
I lägenheten finns ett trygghetslarm.  

Korttidsboende

Om du under en kortare period behöver vård och omsorg
som du inte kan få i ditt hem finns möjlighet att bo på ett korttidsboende
en kortare period.
Bostaden är möblerad.

Läs mer om varje boende i Linköping

Hitta och jämför på kommunens hemsida använder du för
att vilka trygghetsboenden och vårdboenden som finns i Linköping.
Hitta och jämför är inte sidor på den lättlästa webben

Har du frågor om boende för äldre?

Kontakta Kontakt Linköping

013–20 60 00

måndag-fredag 07.30-17.00.

Senast uppdaterad den 3 augusti 2023

Tillbaka Skriv ut