Daglig verksamhet Åleryds kafé
På Åleryds kafé säljer vi mat och fika.
Åleryds kafé är en arbetsplats som liknar ett vanligt jobb.
Vi skapar bra dagar tillsammans.
Detta kan du jobba med på Åleryds kafé
Göra smörgåsar.
Koka kaffe.
Baka kakor.
Sköta diskmaskinen.
Plocka bort och hålla snyggt i kaféet.
Stå i kassan och sälja fika och mat.
Tvätta arbetskläder.
Servera kunder.
Vattna i trädgården under vår och sommar.
Arbetet
Du och personalen planerar ditt arbete tillsammans.
Du arbetar självständigt med lite stöd av personal.
Måltider
Du kan ta med egen mat och värma här.
Det går även att köpa mat i kaféet.
Alla som arbetar här får en frukt om dagen.
Hitta till oss
Daglig verksamhet Åleryds kafé ligger i Åleryd.
Du kan gå, cykla, åka buss eller färdtjänst hit.
Närmaste busshållplats heter Myntgatan.
Beslut om daglig verksamhet
För att arbeta på Åleryds kafé behöver du ett
beslut om daglig verksamhet från Linköpings kommun.
Ålerydsvägen 7 (Åleryds äldreboende)