Daglig verksamhet Klippan
På Klippan gör vi olika aktiviteter.
Vi skapar bra dagar tillsammans.
Detta kan du jobba med på Klippan
Laga mat.
Delta i musikgrupp.
Åka på utflykt.
Promenera.
Lyssna på högläsning.
Jobba med sortering.
Arbetet
Du och personalen planerar ditt arbete tillsammans.
På Klippan arbetar du med stöd av personal.
Personalen använder Tecken som stöd i arbetet.
Måltider
Vi beställer lunch från Kost & Restaurang.
Du berättar för personalen om du vill ha lunch.
Räkning för lunchen skickar vi hem till dig.
Du kan ta med egen lunch och värma här.
Alla som arbetar här får en frukt om dagen.
Hitta till oss
Daglig verksamhet Klippan ligger i Lambohov.
Du kan åka buss eller färdtjänst till Klippan.
Närmaste busshållplats heter Änggårdsskolan.
Beslut om daglig verksamhet
För att arbeta på Klippan behöver du ett
beslut om daglig verksamhet från Socialförvaltningen .
Lantmannagatan 171