Daglig verksamhet Hajkarna
På Hajkarna gör vi olika aktiviteter.
Hajkarna är en liten grupp för dig som
behöver stöd av personal.
Vi skapar bra dagar tillsammans.
Detta kan du jobba med på Hajkarna
Arbeta i trädgården.
Gå promenader.
Laga mat och grilla.
Baka.
Lyssna på musik.
En trubadur kommer en halv dag i veckan.
Lyssna på högläsning eller ljudböcker.
Titta på film.
Använda ipad.
Måla.
Lägga pussel.
Gjuta i betong.
Arbetet
Du och personalen planerar ditt arbete tillsammans.
På Hajkarna arbetar du med stort stöd av personal.
Måltider
På Hajkarna äter vi lunch som vi har lagat tillsammans.
Räkning för lunchen skickar vi hem till dig.
Alla får en frukt om dagen.
Hitta till oss
Hajkarna finns i ett hus i Tinnerö naturreservat.
Du kan åka färdtjänst till oss.
Beslut om daglig verksamhet
För att arbeta på Hajkarna behöver du ett
beslut om daglig verksamhet från Socialförvaltningen.
Halshöga gård 1