Kontakta kommunen om funktionsnedsättning
Linköpings kommun vill att du snabbt ska få kontakt
med någon som kan svara på dina frågor.
Mottagning Barn och unga
Du kan kontakta Mottagning Barn och unga om du har frågor.
vardagar 9.00–11.30, 13.00–16.00
Barnhemsgatan 2
Vi tar endast emot bokade besök.
Mottagning Vuxna
Du kan kontakta mottagning vuxna om du har frågor som vuxen.
Vardagar klockan 9.00-11.30
Barnhemsgatan 2
Vi tar endast emot bokade besök.
Det finns en lag som heter LSS.
Det betyder Lagen om stöd och service till vissa
funktionshindrade.
Lagen ger personer med utvecklingsstörning eller
autism rätt att söka.
Tillsammans med en LSS-handläggare på Socialförvaltningen
kommer ni fram till vilket stöd du behöver.
Socialjouren
Till Socialjouren ringer du om du eller någon du känner
har akuta sociala problem som inte kan vänta tills nästa dag.
Socialjouren har öppet på kvällar och helger.
Du når även socialjouren via SOS Alarm på telefon 112.
Måndag-torsdag klockan 17.00-23.00, fredag klockan 17.00-00.00, lördag klockan 13.30-00.00, söndag klockan 13.30-23.00
Kontakt Linköping
Telefonnummer: 013-20 60 00