Heminstruktörer
Heminstruktörerna arbetar för dig som har
syn- eller hörselskada.
Vi ger råd och visar hjälpmedel
som gör din vardag enklare.
Hur är det att leva med en syn- eller hörselskada?
Vi kan ge personer runt om dig information
om hur det är att se eller höra dåligt.
Heminstruktör, syn och hörsel är till för dig
Vi finns för dig som har en syn- eller hörselskada
och är över 18 år.
Om du är anhörig till någon med syn- eller
hörselskada kan du kontakta oss.
Personal som arbetar med vuxna personer
med syn- eller hörselskada kan ställa frågor till oss.
Vi erbjuder dig
Vi besöker dig hemma för att kunna lösa
problem som syn- eller hörselskadan ger i din vardag.
Du bestämmer tillsammans med oss vilket stöd
du behöver i en handlingsplan.
Vi har grupper där du kan träffa
andra med liknande problem.
Vi kan ge information till anhöriga och personal
om hur det är att leva med syn- eller hörselskada.
Vi som arbetar som heminstruktörer
Vi är två heminstruktörer i Linköping.
Vi har tidigare arbetat med äldreomsorg
och har utbildning till heminstruktör.
Det är Leanlink som driver Heminstruktörerna.
Linköpings kommun äger Leanlink.