LSS Fritiden
Vi ordnar aktiviteter som passar dig
med en funktionsnedsättning.
För att må bra är det viktigt
att göra saker och vara aktiv på fritiden.
Du kan träna, ha roligt, träffa vänner och kompisar,
gå på kurser, dansa, eller åka på utflykter.
Idrottsgrupper
Du kan välja att styrketräna, träna i grupp, dansa, spela golf,
bowla eller spela innebandy.
Kvällsverksamhet
Du kan fika i caféet, umgås med kompisar
Spela spel, pyssla. Vi har olika tema med aktiviteter.
Onsdag kvällar är för dig över 18 år.
Vi träffas på Teknikringen 7.
Fredag kvällar är för dig som är mellan 12 år och 25 år.
Vi träffas på Teknikringen 7.
Kollo
På sommarlovet kan du välja mellan att åka på kollo
stanna där några dagar och sova över
eller så väljer du sova hemma.
Du får prova på olika aktiviteter
vara med om spännande upplevelser.
Semesterresor
På sommaren anordnar vi semesterresor runt om i Sverige för dig över 18 år.
Utflykter och övriga aktiviteter
Varje månad har vi en utflykt eller
annan aktivitet som du kan delta på.
Om du ha frågor
Om du har frågor om verksamheten
eller om du vill få program skickade till din e-post
så ring till oss.