Hoppa till huvudinnehåll

Musikterapi

Musikterapi ger glädje och utveckling!
Musikterapi är till för dig som är vuxen
och har någon funktionsnedsättning.
Du behöver inte kunna något om musik
för att komma till oss.
Det kostar ingenting att komma till musikterapin.

Så här fungerar musikterapi

Musikterapi är en hjälp till utveckling.
Musikterapi har du tillsammans med en musikterapeut.
Med musikterapi kan du förbättra
din uthållighet och koncentration.
Förmåga att röra och styra sin kropp
kan bli bättre med musikterapi.
Musikterapi är ett sätt att utveckla sin förmåga
att lösa problem och ta emot sinnesintryck.

Musikterapin är till för dig som är vuxen
och har en utvecklingsstörning
eller psykisk funktionsnedsättning.
Musikterapin är även till för dig
som har demenssjukdom
eller neurologisk funktionsnedsättning.

Här finns musikterapin

Våra lokaler finns på Vallavägen 10 A i Linköping.

Vi som arbetar med musikterapi

Vi som arbetar med musikterapi är musikterapeuter.
Vi är utbildade i Funktionsinriktad musik terapi FMT.

Ring till oss

Ring till oss om du har frågor om musikterapi eller
vill komma och hälsa på. 
FMT Musikterapicenter 013-20 52 33.

Senast uppdaterad den 9 februari 2016

Tillbaka Skriv ut