Hoppa till huvudinnehåll

Rehabilitering till arbete

Verksamheten Idrott och service hjälper dig
att komma igång med arbete efter arbetslöshet
eller sjukskrivning.
Du kan ha en praktikplats eller en anställning hos
Idrott och service.

Det är Leanlink som driver Idrott och service.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Läs mer om arbetsplatser inom Idrott och service.

Idrott och städ

Vi sköter om idrottsplatser, bollplaner och motionsspår.
Vi städar idrottshallar och kommunens musikskola.

Gröna jobb

Vi sköter om kommunens skogar, naturreservat  
och parkmark.
Vi tar bort buskar, ris och träd för att skogen ska
vara lätt att gå och vara i.
Vi sköter om flera sjöbad i kommunen.
Vi har gjort så att det är lätt att hitta  
fornminnen i naturen.

Café Vidingsjö och Fikaservice  

Café Vidingsjö finns i ett nytt hus vid motionscentrum
i Vidingsjö.
Vi serverar fikabröd, smörgåsar och smörgåstårtor.
Vi lagar och serverar luncher.
Vi kör ut mat och fika till kommunala arbetsplatser.

Förvaltningsservice

Förvaltningsservice hjälper kommunens arbetsplatser.
Vi flyttar möbler och hämtar returpapper.
Vi hjälper till och kör saker till återvinning.

NTA-lådor

Vi packar lådor till förskolor och skolor.
I lådorna finns saker att göra experiment med.

Textil, måleri och snickeri

Idrott och service har verkstäder på Westmangatan  
i Valla.
Snickeriet tillverkar till exempel möbler och toaletter  
till kommunens badplatser.
Textilateljén klär om och renoverar gamla möbler.
Vi trycker loggor på idrott och service arbetskläder.
Vi gör arbeten på beställning.

ArDaKo

På ArDaKo kan du som har en fysisk
funktionsnedsättning arbetsträna.
ArDaKo är en förkortning av orden: arbete,
data och kontor.
ArDaKo arbetar med text och bilder i datorer.
Vi gör visitkort, broschyrer och tryck.
Vi kan hjälpa till med reklam på olika sätt.

Senast uppdaterad den 9 februari 2016

Tillbaka Skriv ut