Våld i nära relationer
Många människor lever med våld i familjen.
Våld kan vara mer än knuffar och slag.
Att skrämma, hota eller att kontrollera
en människa är andra former av våld.
Det finns flera verksamheter i Linköping som
hjälper dig som är utsatt för våld.
Mottagningen för våld i nära relationer
Vi hjälper dig som lever med en partner som
skrämmer, hotar eller slår dig.
Telefonnummer: 013-20 52 10
Kvinnojouren Ellinor i Linköping
Vi hjälper dig som lever med en partner som
skrämmer, hotar eller slår dig.
Vi svarar i vår jourtelefon eller lyssnar av vår
telefonsvarare varje dag.
Tjejjouren Beata i Linköping
Är din partner svartsjuk?
Har du blivit våldtagen?
Behöver du prata med någon?
Det kostar inte någonting att ringa till tjejjouren Beata.
Telefonsamtalet syns inte på din telefonräkning.
Mansmottagningen mot våld
Vi är till för dig som lätt blir arg, tappar kontrollen
och använder våld mot den du lever med.
Telefonnummer: 013-20 52 10
Tisdag 8.15-9.00
Ågatan 31