Syftet med uppdateringen är att tydliggöra avsändaren Linköpings kommun i kommunikation med invånare, besökare och yrkesverksamma i staden.
– Vi hoppas att ni kommer att gilla det uppdaterade grafiska uttrycket. Vi vill ge en modern känsla som stämmer överens med den framåtanda och innovationskraft som kännetecknar Linköping. Flaggorna blir det första synliga tecknet och är en smygstart på vårt nya utseende, men det är framför allt i våra digitala kanaler som förändringen kommer att märkas efter sommaren. SM-veckan är ett unikt tillfälle för oss att marknadsföra Linköping nationellt, så därför passar vi på att smyga igång det här. Spana gärna in flaggorna när du är inne i city och tittar på tävlingarna, säger Maria Ottosson, kommunikations- och utvecklingsdirektör i Linköpings kommun.
Linköpingsflaggorna hissas på flera platser i staden, bland annat vid Drottningbron och Stadshuset.
Läs mer om SM-veckans idrotter och kringevenemang här: