Trots vissa tekniska bekymmer kan man sammanfatta första dagen med elevlunch som lovande inför fortsättningen. De tekniska problemen visade sig när vissa elever skulle hämta sin elevlunch. En snabb manuell lösning hittades som möjliggjorde att elever trots teknikstrul kunde få sin mat.
– Nu arbetar vi för fullt med att avhjälpa problemen inför i morgon, säger Magnus Sjöberg, servicedirektör på Linköpings kommun.
För de flesta har tjänsten fungerat utan anmärkning. Elever har fått sin lunchlåda och restauranger har fått den bekräftelse som behövts.
Uppföljning på gång
– Det ska bli spännande att följa upp hur många som hämtat sin elevlunch, säger Magnus Sjöberg. All nödvändig information för fakturering finns samlad i tjänsten, men eftersom viss manuell hantering gjordes idag tar det kanske lite längre tid.
Utifrån att projektet skapats på en knapp vecka är alla nöjda med denna första dag. Felen som uppdagats har inte på något sätt satt käppar i hjulet för hanteringen av lunchlådor eller framtida fakturering av de anslutna restaurangerna.
Senaste nytt på webben
För att hjälpas åt att göra fortsättningen så bra som möjligt ber vi både elever och restaurangföretagare att läsa mer på www.linkoping.se/elevlunch. På den webbplatsen samlar vi senaste nytt och vanliga frågor och svar. Har du ytterligare frågor kan du vända dig till Kontakt Linköping genom 013-20 60 00.