Hoppa till huvudinnehåll

Enkät arkivstatus

Nu är det dags igen för den årliga enkäten om arkivstatusen i kommunen. Vi vill med dessa frågor få en uppskattning från er om arkivläget ute hos verksamheterna.

Alla verksamheter inom kommunen är ansvariga för att man följer arkivlagen och det arkivreglemente som är fastställt av kommunfullmäktige. Det innebär att det ska finnas en arkivansvarig (ofta chef) och till sin hjälp har denne en eller flera arkivredogörare. Vissa verksamheter har en arkivsamordnare. 

Det är dessa utsedda personer som vi gärna vill ha in svar från om dagsformen på arkiveringen. Det ger oss bra vägledning om vad vi behöver fokusera extra på. Eftersom vi är angelägna om att kunna följa upp enkätsvaren så är det inte möjligt att svara anonymt. 

Har du frågor kring enkäten så hör av dig till din kontaktperson på Stadsarkivet. 

Klicka på länken nedan för att komma till enkäten. Sista svarsdag är satt till den  25 oktober.

Tack för din medverkan! 

Senast uppdaterad den 9 oktober 2024