Självbetjäningsportalen
Du använder Självbetjäningsportalen för att komma i kontakt med Användarstöd. På den här sidan finns information om hur du loggar in i portalen samt en del med vanliga frågor och svar om du saknar tillgång till portalen.
Support från Användarstöd
Vi som arbetar inom Användarstöd finns tillgängliga för att svara på dina frågor och ge support i verksamhetssystemet Treserva och kopplade IT-stöd, exempelvis TES eller Cosmic Link. Om vi inte kan svara på din fråga kommer vi att försöka hänvisa dig till rätt plats för hjälp.
Användarstöd bemannas varje vardag mellan klockan 8:00 och 16:00, med några undantag för utbildning och planeringsdagar. Eventuella avvikelser i tillgängligheten meddelas på vår webbplats under nyheter samt på anslagstavlan i Treserva.
För att kontakta Användarstöd använder du vår Självbetjäningsportal. När du har kontaktat Användarstöd återkommer vi till dig inom två arbetsdagar.
I Självbetjäningsportalen hittar du även kunskapsartiklar som kan hjälpa dig att lösa vissa problem. Använd sökfunktionen i portalen för att hitta relevanta kunskapsartiklar.
Du använder också Självbetjäningsportalen för att begära behörighet till system, för ändringsförfrågningar och för att begära loggutdrag.
Förutsättningar för att logga in i Självbetjäningsportalen
För att logga in på Självbetjäningsportalen behöver du ha ett aktivt LINKOM-konto och lösenord. Om du saknar åtkomst till portalen kan du kontakta LKDATA Support.