Hoppa till huvudinnehåll

Anmälan om ledig plats vård och omsorg

Via denna e-tjänst kan utförare rapportera in lediga platser inom vård och omsorg.

E-tjänsten kan användas av utförare som är godkända av kommunen för att rapportera in lediga platser och som har ett Linkomkonto. Du kommer vidare till e-tjänsten genom att först klicka på länken "Anmälan om ledig plats vård och omsorg" och därefter klicka på  "Logga in".

Inrapporteringen gäller för följande boendeformer:

  • Korttidsplats
  • Vårdbostad somatik
  • Vårdbostad demens
  • Växelvård
  • Biståndsbedömt trygghetsboende

Om du har frågor om ovanstående är du välkommen att vända dig till Vård- och omsorgsförvaltningen.

Personuppgifter som lämnas ovan behandlas av vård- och äldreomsorgsnämnden för administration som behövs för att handlägga ärendet. Personuppgiftsansvarig är vård- och äldreomsorgsnämnden.

Du har ett antal rättigheter enligt dataskyddsförordningen:

  • Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi behandlar om dig.
  • Du kan även kontakta oss för att begära rättelse, för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

För frågor kontakta vård- och äldreomsorgsnämnden.

Postadress:
Linköpings kommun
Vård- och äldreomsorgsnämnden
581 81 Linköping

De uppgifter du lämnar hanteras i ordinarie verksamhetssystem. Uppgifterna gallras ur e-tjänsten efter två månader.

Återkoppling på inskickade uppgifter ges av resurskoordinator på Vård- och omsorgsförvaltningen.

Har du frågor om innehållet i e-tjänsten kan du kontakta verksamheten enligt kontaktuppgifter på denna sida. Har du tekniska problem kan du kontakta LKDATA Support.

Senast uppdaterad den 4 september 2024