Hoppa till huvudinnehåll

Platsvarumärket

Linköping - Platsen där du möter framtiden

I Linköping, där viljan att växa är starkt förankrad, är platsvarumärket oerhört viktigt. Det lyfter de värden som gör vår stad relevant och attraktiv, både för oss som bor här och för de vi vill locka hit. En nyligen genomförd varumärkesundersökning visar att Linköping har en väldigt tydlig profil. Vår stad förknippas starkare än någon annan med högteknologi, flyg och att vara en framtidsstad. Dessutom förknippar man Linköping med akademi och kunskap.

Det har resultaterat i tre tydliga styrkeområden där Linköping uppfattas som bättre än andra platser – de banbrytande innovationerna, den livsvänliga staden och det perfekta läget. Med dessa som grund har positioneringsbudskapet ”Linköping – platsen där du möter framtiden” tagits fram. Linköpings kommuns välkända löfte »Linköping – där idéer blir verklighet« kommer vara kvar. Det är kommunorganisationens löfte till invånarna.

Kommunens löfte tillsammans med platsens positioneringsbudskap och de tre identifierade styrkeområdena ger tillsammans en god beskrivning av vad man kan förvänta sig av Linköping med omland. Kommunen ska göra sitt bästa för att skapa miljöer där människor trivs, utvecklas och förverkligar sina idéer. Men det är vi alla som tillsammans skapar och bidrar till utvecklingen av “Linköping – platsen där du möter framtiden”.

Vill du också kommunicera Linköping till omvärlden? Här hittar du material och inspiration i form av bilder, filmer och presentationer som är fria att använda.

Mer om platsen Linköping 

Ta del av ytterligare artiklar, fakta och inspirerande innehåll på sajten för Business Linköping.

Kontakt

Har du andra frågor, idéer eller synpunkter som rör platsvarumärket, skicka ett mail till oss så hjälper vi dig.

Senast uppdaterad den 15 oktober 2024