Konsumentvägledning
Konsumentvägledningen hjälper dig som konsument och ger råd och information i situationer där du behöver veta mer.
Här kan du bland annat få:
- Veta dina rättigheter som konsument
- Råd före köp
- Information och stöd när du vill klaga på en tjänst eller på något du köpt
Du kan boka ett besök hos konsumentvägledningen för att gå igenom ditt ärende och vid behov ordnar vi tolk. Som konsument erbjuds du också stöd vid anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden.
Föreläsningar
Budget- och skuldrådgivningen erbjuder tillsammans med konsumentvägledningen föreläsningar i privatekonomi och konsumenträtt. Du får exempelvis veta mer om budget, lån samt information om reklamationer, e-handel och ångerrätt.
Intresserad av en föreläsning? Kontakta konsumentvägledningen.
Konsumentvägledning - Hallå konsument
Som ett komplement till kommunal konsumentvägledning finns den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument. Dit är alla välkomna att få vägledning före och efter köp, angående avtal, reklamationer, hållbara val etc.
Du kan kontakta Hallå konsument på tfn 0771-525 525, måndag-fredag kl. 9-12. På webbplatsen finns information och verktyg till stöd för dig som konsument. Du kan även nå Hallå konsument via chatt, mejl och deras frågeforum.
Till e-postformulär för Konsumentvägledning
E-post: [email protected]
Telefon:
013-20 66 87
Telefontid:
måndag kl. 8.00-12.00 och 13.00-16.00, tisdag-torsdag kl. 8.00-12.00
Med reservation för ändringar.
Besöksadress: Östgötagatan 5 (se karta) (se karta)
Besöksadress : Östgötagatan 5 (se karta)
Postadress:
Linköpings kommun
581 81 Linköping
Webbadress: http://www.linkoping.se/konsument http://www.linkoping.se/konsument